مصاحبه Vektor Pedreño از Grimorio of Games درباره قدرت کنسول‌های نسل بعد

ADMIN-1 ۲۱ دی ۱۳۹۸ ۱۰۳۱ ۰

PS5 and Xbox Series X CPU


Vektor Pedreño از Grimorio of Games می گوید: هنوز راه زیادی برای پیشرفت وجود دارد، اما این امر باید از دیدگاه طراحی هم صورت گیرد و نه فقط صرفا از لحاظ قدرت سخت افزاری. با نزدیک شدن به انتشار PS5 و Xbox Series X در پایان سال، بحث در مورد مشخصات این دو کنسول همچنان گرم می شود و اطلاعاتی که باعث می شود این دو در مقابل یکدیگر قرار بگیرند، فقط باعث بالا رفتن هیجان شده است.

اگرچه همه چیز در مورد کنسول‌های نسل بعدی هنوز مبهم است، ولی برخی از موارد در هر دو مورد تأیید شده است و برای هر دو کنسول کاملاً مشترک هستند. به عنوان مثال، هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X دارای یک پردازنده AMD Zen 2 هستند که تصور می شود یک جهش بزرگ نسبت به پردازنده‌هایی است که در کنسول‌های نسل فعلی شاهد آن هستیم.

توسعه دهندگان از پتانسیل پردازنده‌های قدرتمند کنسول‌های نسل بعدی هیجان زده شده اند، و این در حالیست که طراح و برنامه نویس Necromancer's و Vektor Pedreño از Grimorio of Games احساس نمی کنند که چنین تأثیراتی بر توسعه دهندگان مانند خود کنسول ها تاثیر خواهد گذاشت چون درحال حاضر از لحاظ پیشرفت‌های بصری به راحتی حتی با کنسول‌های فعلی نیز قابل مشاهده هستند. ولی از لحاظ سخت افزاری  قدرت کنسول‌ها یک جهش بزرگ خواهند بود.

ظاهراً، این نسل حداقل سه یا چهار برابر از پردازنده PS4 قدرتمند خواهد بود. Pedreño در حالی که با GamingBolt صحبت می کرد گفت: برای توسعه دهندگانی  مثل ما که تغییر چندانی نخواهند کرد، زیرا ما با سخت افزار نسل فعلی بیش از حد خوب هستیم تا پروژه بازی‌های خودمان را انجام دهیم. و مطمئناً همیشه از هرگونه قدرت اضافی استقبال نمی شود.

Pedreño همچنین در مورد جنبه دیگری از قدرت سخت افزار نسل جدید CPU و حافظه رم GDDR6 که Xbox Series X آن را تأیید کرده اند، با ما صحبت کرد. طبق گفته Pedreño این امر به "زمان دستیابی سریعتر" شبیه به SSD (که در هر دو سیستم کنسول‌های جدید نیز وجود دارد) کمک خواهد کرد با این حال او احساس می کند برخلاف برخی پیشرفت‌ها نسبت به نسل گذشته، بازیکنان نباید از نظر پیشرفت آن انتظار زیادی داشته باشند، بلکه باید از نظر طراحی بازی ها دنبال پیشرفت باشند.

وی گفت: ما در شرایطی هستیم که جهش در گرافیک به اندازه مثال جهش‌های PS1 به PS2 یا PS2 به PS3 قابل توجه نخواهد بود. هنوز جای زیادی برای پیشرفت وجود دارد، اما این باید از نقطه نظر طراحی هم باشد نه فقط صرفا به قدرت سخت افزاری آنها.

 

کنسول Xbox ps5
برای ارسال دیدگاه وارد شوید
دیدگاهی ثبت نشده است